Skånedagen är Kristdemokraterna i Skånes utbildningsdag och extra partidistriktsårsmöte som går av stapeln på Rådhus Skåne i Kristianstad lördag 10 november.

Du som deltagare får möjligheten att delta i seminarier och besöka partidistriktets och våra associerade förbunds montrar. Du kan köpa till matpaket med fika på morgonen och lunch för att vara mätt och belåten under hela dagen.

Från Stockholm får vi också besök av vår kommun- och landstingspolitiska sekreterare Tommy Bernevång Forsberg.

Tommy har huvudansvarar för partiets kommun- och landstingspolitiska dagar som arrangeras varje år med ca 1000 deltagare och är också adjungerad till Kristdemokraternas kommun- och landstingspolitiska råd.

Program:
09.00-10.00: Registrering, fralla och kaffe/the serveras

10.00-12.00: Extra partidistriktsårsmöte (Höststämma)

Skånedagen fortsätter direkt efter partidistriktsårsmötet

12.00-13.00: Lunch

13.00-13.50: Tommy Bernevång Forsberg, redovisar valresultat i Sverige & Skåne

14.00-14.40: Skånsk regionpolitik med Per Einarsson och Maria Berglund
Eller (du väljer själv)
14.00-14.40: Skånsk kommunpolitik med Lars Thunberg och Magnus Lunderquist

14.40-15.10: Avslutningstalare: Våra tre skånska riksdagsledamöter Tuve Skånberg, Sofia Damm och Michael Anefur

Anmälan:
För att delta vid hela Skånedagen finns en egenavgift på 150 kr. Detta är för att finansiera mat och fika under dagen. Avgiften betalas på plats kontant, alternativt betalas in på Plusgiro 99297-4 senast 6 november märkt med namn och Skånedag. Avgiften kan också faktureras partiavdelning om sådan överenskommelse slutits. Partidistriktet subventionerar övriga kostnader under dagen.

Anmäl dig senast tisdag den 6 november. Vid avanmälan efter detta datum utan giltiga skäl fakturerar distriktet 150 kr.