I helgen samlades samlades 130 kristdemokrater i Kristianstad för att besluta om laguppställningen inför 2018 års val till riksdag och regionfullmäktige

Samtliga fyra riksdagslistor i Skåne kommer att toppas av partiledare Ebba Busch Thor. Som skånska toppnamn vid hennes sida utsågs Tuve Skånberg i norra och östra valkretsen, Sofia Damm i södra valkretsen, Michael Anefur i västra valkretsen och Torsten Elofsson i Malmös riksdagsvalkrets. Lars Adaktusson, idag europaparlamentariker, finns med högt upp på listorna i södra valkretsen och i Malmö. Ta del av alla kandidater här: Riksdagsvalsedlar.

I valet till regionfullmäktige frontas partiet av Per Einarsson (nordost/sydväst II), Anders Lundström (nordväst), Birgitta Södertun (sydväst I), Maria Berglund (nordväst/sydväst II), Magnus Lunderquist (mellankretsen) och Lars Lundberg (sydost). I sydost kommer det även finnas en ungdomslista med Simon Larsson som förstanamn. Se hela listorna här: Regionvalsedlar

Till riksdagen. Från vänster: Torsten Elofsson, Michael Anefur, Sofia Damm och Tuve Skånberg

Till Region Skåne. Från Vänster: Magnus Lunderquist, Simon Larsson, Anders Lundström, Birgitta Södertun, Maria Berglund, Per Einarsson, Lars Lundberg.