val2015

Stefan Löfven och Gustav Fridolins kortlivade regering försökte, trots begränsat parlamentariskt stöd, styra Sverige som om man hade en majoritet av riksdagen bakom sig. Den konfrontativa vänsterpolitiken nådde i och med dagens budgetomröstning vägs ände och nu har man utlyst nyval.

Trots att statsministern på sin presskonferens uttryckte en förhoppning om att vi skulle åka ur riksdagen (vilken samarbetsvilja!), så räds inte Kristdemokraterna i Skåne att möta väljarna den 22 mars.

Bevisligen har det varit en hög prioritet från Löfvens regering att riva upp kristdemokratiska reformer:  Vårdnadsbidraget, som ökar valfriheten för familjen, gåvoskatteavdraget, som stimulerar till hjälp för de mindre lyckligt lottade och valfriheten inom sjukvården som  fört makt från politiker till patienter  – alla dessa tre reformer har varit i skottlinjen för den rödgröna regeringen.

Och på alla tre fronter har regeringen fått se sig besegrad. Nu tar de sats för ett nytt angrepp.

– Detta gör såklart Kristdemokraterna i Skåne extra laddade att besvara elden och fortsätta utveckla landet i kristdemokratisk riktning – för starka familjer, mer frihet i vardagen och mer stöd till de som hamnat i utkanterna av vårt samhälle, säger distriktsordförande Michael Anefur.

Kontakt:
Michael Anefur (KD)