Kristdemokraterna i Skåne söker två Ungdomsombudsmän som skall arbeta med partiets valrörelse med särskild inriktning på att nå unga väljare. Vi erbjuder en fartfylld och givande tjänst för dig som vill vara med och bidra till ett bra valresultat för partiet. Tjänsten är en 6 månaders projektanställning på heltid från 1:e April till och med 30:e September. Huvudplaceringsort är Hässleholm för den ena tjänsten och Helsingborg för den andra.

Som ungdomsombudsman i Skåne skall du bland annat:

• Samordna valrörelseaktiviteterna som riktar sig till ungdomar i Skånedistriktet, med särskilt fokus på att planera och samordna alla skoldebatter.
  • Representera Kristdemokraterna på skolor, i debatter och på marknader och andra utåtriktade aktiviteter.
  • Stötta och avlasta ombudsmannen med olika arbetsuppgifter.
  • Samverka med och hjälpa lokalavdelningarna med deras valrörelsearbete.

För att fungera i tjänsten som ungdomsombudsman är det viktigt att du delar Kristdemokraternas värderingar och att du i ditt utåtriktade arbete är väl medveten om att du i alltid representerar partiet. Du kommer att arbeta mycket självständigt och behöver därför vara drivande, pålitlig och ansvarsfull. Det är dessutom viktigt att du är flexibel då arbetsuppgifterna kan variera stort. I det dagliga arbetet är ombudsmannen din arbetsledare.

B-körkort är inte ett krav men det är en fördel.

Ansökan skall insändas snarast, tillsättningen sköts löpande. Ansökan ska dock senast vara inskickad söndag den 19 januari.

Skicka ansökan med CV och personligt brev till:

Mattias Grängzell, ombudsman
E-post: mattias.grangzell@kristdemokraterna.se