Vi söker OMBUDSMAN och UNGDOMSOMBUDSMAN

Kristdemokraterna i Skåne söker nu en ombudsman och en ungdomsombudsman. Båda kommer att arbeta inför och under valrörelsen 2014 med start den 1:e oktober 2013 t.om. 30:e september 2014 och fylla en mycket viktig roll i förberedelserna inför och genomförandet av partiets valkampanj i Skåne.

Som ombudsman kommer du att:

Arbeta med att samordna och planera valkampanjarbetet runt om i Skåne. Du kommer att ha ett stort ansvar för att utforma planer för olika aktiviteter och även massmediala utspel i samarbete med både politiker och andra tjänstemän. Du skall samverka med lokala politiker i Skånes olika kommuner och hjälpa dem att lyckas med sin lokala valkampanj. Du är en del av en valledningsgrupp men har även ett stort eget ansvar.

Du behöver ha en stor social förmåga och trivas i kontakten med distriktets många medlemmar och i möten med väljare. Du måste vara noggrann och självgående i ditt arbete och ta ansvar för att planer utformas och sätts i verket. Du skall ha ett stort samhällsintresse och dela kristdemokraternas värderingar.

En relevant högskoleutbildning är meriterande men inget krav.

B-körkort är en förutsättning för att arbetet skall fungera.

Som ungdomsombudsman kommer du att:

Ansvara för planering av partiets deltagande på olika valaktiviteter som riktas till unga väljare. Du behöver kartlägga de aktiviteter som finns och planera deltagandet och lösa bemanningen samt i många fall delta själv. Du samordnar arbetet för ett stort antal ideellt aktiva medlemmar. Du kommer även hjälpa ombudsman och andra politiker och tjänstemän med planering och genomförande av olika projekt och aktiviteter inom ramen för valrörelsearbetet.

Du behöver en stor social förmåga och vara van vid att möta människor i många olika sammanhang. Du behöver vara duktig verbalt och vara bekväm med att diskutera och debattera politik i olika sammanhang. Du skall ha ett stort samhällsintresse och dela kristdemokraternas värderingar.

En färdig eller påbörjad relevant högskoleutbildning är meriterande men ej krav.

B-körkort är en förutsättning för att arbetet skall fungera.

Fast lön

Kontaktpersoner:

Michael Anefur 0708-39 13 13
michael.anefur@kristdemokraterna.se

Lennart Fredriksson 0451- 46890 (kanslinummer)
lennart.fredriksson@kristdemokraterna.se

Sista ansökningdag 2013-06-15

Ansökan tas enbart emot via E:post till lennart.fredriksson@kristdemokraterna.se

Bifoga CV och personligt brev.