Under lördagen avhöll Kristdemokraterna Malmö årsmöte på Café Sexan i Malmö.

Årsmötet inleddes med Kristdemokraterna i Skånes distriktsordförande Michael Anefur, tillika partiets tredjenamn på Kristdemokraternas valsedel till Europaparlamentet. Michael Anefur står också som andra namn på Malmös riksdagsvalsedel och är vår toppkandidat efter Göran Hägglund. Michael pratade om sina valfrågor, främst inför EP-valet. Michael lyfte fram sin vision om Europa och vilka utmaningar som står framför oss. Vi ska känna stolthet över att tillhöra den största partigruppen i Europaparlamentet.

1798197_714852248555418_713738617_n

Kristdemokraterna Malmö fastställde styrelse och lista till kommunfullmäktigevalet. Mattias Grängzell valdes enhälligt till ordförande och till förstanamn på kommunlistan.

– Jag är väldigt hedrad att stå som förstanamn på vår kommunlista men det krävs ett hårt arbete för att vi ska ta oss tillbaka. Sedan valet 2010 har vi samlat kraft och försökt påverka genom de vägar vi har att tillgå. Självklart är det svårare att påverka när vi inte sitter med i fullmäktige men målsättningen är solklar, vi ska tillbaka!, säger Mattias Grängzell.

mattias2

Kommunlistan i sin helhet:

1. Mattias Grängzell
  2. Marilyn Pettersson