Nu börjar den nya hemsidan formera sig och fungera och tanken är att den gamla hemsidan ska försvinna från nätet inom kort.

2013 har varit ett år då Kristdemokraterna i Malmö jobbat mycket internt för att på bästa sätt och med bästa strategi nå ut till Malmös väljare under supervalåret. Vi ska tillbaka till kommunfullmäktige 2014!

Jag tänkte kort beskriva några saker som är på gång i lokalavdelningen just nu.

– Julfest i december. I december kommer vi arrangera en julfest för våra medlemmar med Lars Adaktusson. Att Adaktusson kommer komma ner till Malmö och hälsa på oss ser vi som ett viktigt avstamp både för honom och för oss själva inför EP-valrörelsen.

– Vår nomineringskommitté jobbar för tillfället med att intervjua och få fram kandidater till vår lista inför valet till kommunfullmäktige 14 september 2014. Det är ett gediget och viktigt arbete som de utför för att visa på den spets och bred Kristdemokraterna i Malmö har och varför vi ska tillbaka till kommunfullmäktige 2014.

– Skånedistriktet kommer lördag den 23 november fastställa listor inför valen till riksdag och regionfullmäktige. Det är då vi alltså också fastställer listorna för valen till riksdag och regionfullmäktige för Kristdemokraterna i Malmö. Kristdemokraterna i Malmö har idag en ledamot (Berit Wirödal) och en ersättare (Marilyn Pettersson) som sitter i regionfullmäktige på mandat från Malmös regionvalkrets.

– Vårt årsmöte kommer att gå av stapeln i slutet av januari/början av februari och det är då vi kommer fastställa vårt valmanifest och vår lista inför kommunfullmäktigevalet. Det är efter årsmötet som vi på allvar kommer börja berätta varför Kristdemokraterna i Malmö ska tillbaka till kommunfullmäktige och vad vi då vill göra.

Har du några frågor kring vårt arbete är det bara att skicka iväg ett mail, kontaktuppgifter hittar du här.

Vänligen,
Mattias Grängzell