I Måndags hölls avslutande förhandlingar i den majoritet som haft makten i Bjuv senaste åren och igår kallades till presskonferens.

Läs dagen HD (2014-10-15) så får du en bra bild av hur det gått:

Även Bjuvsnytt var med på presskonferensen via Skype från Israel:

Avsikten är nu att vi på kommande medlemsmöte redan på måndag den 27/10 ska fastställa vilka personer som ska gå in i de olika uppgifterna för förtroendevalda. På förra medlemsmötet i september kunde intresse anmälas. Valet förrättas därefter i Kommunfullmäktige i december. Innan dess är ingen plats säker!

Under året har ett flertal nya medlemmar strömmat till. Också du är välkommen att engagera dig politiskt i Kristdemokraterna! Slå en signal till Urban på 042-83234 eller 070-2050361 om du är intresserad. Du kan också maila till bjuv@kristdemokraterna.se.

Passa också på att se TV4:s inslag om Bjuv som sändes på tisdagskvällen. Det är ett positivt och bra inslag om medias minskande lokala bevakning, som väcker nya idéer om att nå ut. Vi är givetvis glada för den nya nättidningen Bjuvsnytt som finns på länken http://www.bjuvsnytt.se
I inslaget i TV4 medverkar en av våra nya medlemmar, journalisten Ulf Lind.