Kristdemokraterna i Ängelholm arbetar för ett mer ansvarstagande samhälle där fler människor bryr sig om varandra. Vårt partinamn förklarar att vi står för demokrati byggd på kristen människosyn och värdegrund. En vanlig missuppfattning om partiet är att man måste vara religiöst engagerad för att vara med. Det är fel. Alla som delar våra idéer är välkomna i partiet. Våra viktigaste politiska områden är – värdig vård och omsorg, valfrihet och rättvisa för familjen, ett sunt förvaltarskaptänk i miljöfrågor och ett blomstrande näringsliv för välfärd där småföretagandet ligger oss varmt om hjärtat.

Kristdemokraterna i Ängelholm har ca 80 medlemmar. Lokalavdelningens ordförande är Katarina Nilsson, gruppledare är Linda Persson och partiet ingår i den brågröna alliansen som har majoritet i Ängelholms stad. Valet till kommunfullmäktige 2018 gav Kristdemokraterna två mandat, som innehas av  Linda  Persson och Petra Oddson med ersättare Lennart Engström och Jan-Eric Andersson.